امروز: سه شنبه 04 تیر ماه 1398 ساعت: 

پاورپوینت فضاهای باز و نیمه باز در مجاورت مراکز تجاری

افزودن به سبد خرید
تاریخ ایجاد: 6/21/2016 4:37:10 PMتعداد برگ: 80 اسلایدقیمت: 7500

-ميدان يا فضاي عمومي شهر و محله از همان آغاز ، از عهد باستان گرفته تا به امروز ، نقش جمع کردن خانه ها يا عناصر شهري و محله اي را داشته است .در واقع گردآمدن حول يک فضاست که ميدان را شکل مي دهد .
 
-بيشتر ميدان هاي شهري ، ناحيه اي و محله اي سرباز و بدون پوشش ( سقف ) بودند اما برخي از فعاليت هاي واقع در اين ميدان ها که به فضاي سرپوشيده نياز داشتند مانند بعضي از خرده فروشي هايي که کالاي خود را در يک فضاي موقت اما سرپوشيده عرضه مي کردند ، با بر پا کردن چادر يا ساير سازه هاي سبک ، فضايي سرپوشيده براي خود ايجاد مي کردند .
 
-برخي از ميدانچه ها را که در امتداد مسير بازار يا راه هاي پرتردد قرار داشتند ، مانند تکيه ( ميدانچه ) تجريش ، تکيه پهنه سمنان ، سرپوشيده مي ساختند .
 
-فضاي باز بعضي از اين گونه ميدانچه ها ، محل استقرار فروشندگان دوره گرد و خرده فروشان مي شد و در صورتي که حجره هايي پيرامون آنها وجود داشت ، به فضاهاي تجاري تبديل مي گرديد .
 
    بخش های مختلف این پاورپوینت :
 
بخش اول : بررسی خصوصیات فضاهای باز و نیمه باز در مجاورت مراکز تجاری به همراه تصاویر
 
بخش دوم : بررسی فضاهای چند نمونه بازار قدیمی
 
 
 
    لیست مطالب داخل این پاورپوینت:
 
بخش اول : بررسی خصوصیات فضاهای باز و نیمه باز در مجاورت مراکز تجاری به همراه تصاویر
 
    تقسیم فضاهای باز ونیمه باز
    ارتباط متقابل فضای تجاری با فضای باز خارجی
    بررسی رابطه میدان نقش جهان اصفهان با کاربری های تجاری آن
    خصوصیات حجمی فضای باز
    خصوصیات معماری سطوح جانبی
    پوشش
    جنبه روانی  مناسب میدان
    تاکید بر ورودی از طریق مسیرهای حرکتی و فضاهای سبز
    مسیرهای حرکتی
    فضای نشیمن در ورودی های تجاری
    پلکان ورودی تجاری
    مصالح کف در ورودی
    شکل گیری فضای تجاری در اطراف مسیر حرکت آب
    روش های مختلف ایجاد فضای نیمه باز
    فضای باز همراه با اب
 
بخش دوم : بررسی فضاهای چند نمونه بازار قدیمی
 
    شیراز مجموعه مشیر گلشن
    قزوین ، سرای وزیر
    کاشان ، سرای گمرک
    کاشان ، سرای نو
    یزد ، سرای سادات
    یزد ، سرای وکیل
    اصفهان سرای حاج محمد صادق
    اصفهان سرای مخلص